Warzywa dobre na każdy dzień

Ogólne zasoby warzyw są bardzo bogate w białko, nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy czy pierwiastki wzmacniające organizm. Pomidory, brokuły lub kalafior spożywane kilka razy w tygodniu zaspokoją znaczące potrzeby organizmu w wymienione elementy diety.

Niska zawartość cukrów w wielu warzywach sprawia, że nadają się idealnie na cukrzyków. Dodatkowe substancje, które wspomagają produkcję insuliny, biorą także czynny udział w procesach rozkładu cukru i powodują, że są nie tylko dobrym pożywieniem, ale wspaniałym sojusznikiem w trakcie zmagań z cukrzycą. Witaminy zawarte w brokułach czy pomidorach wydatnie wspomagają także układ odpornościowy w walce z bakteriami. Niektóre z tych bakterii powodują powstawanie wrzodów. Szczególnie brokuły mają właściwości antybakteryjne. Pomidory oraz warzywa zielone są także źródłem potasu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu krążenia. Następuje ułatwienie krążenia krwi w organizmie oraz zostaje uregulowane ciśnienie tętnicze. Substancje zwarte w warzywach takich jak kalafior czy brokuł zabezpieczają także przed zaburzeniami wzroku.

Spożywanie warzyw, szczególnie na surowo lub delikatnie sparzonych, przynosi wiele korzyści dla zdrowia. Szczególne właściwości mają warzywa krzyżowe, które wspierają organizm w walce z wieloma chorobami, a w zasadzie im przeciwdziałają.

Więcej: http://www.essential.katowice.pl/dietetyczne-brokuly-zapiekane-z-cebulka/